سه‌شنبه، دی ۲۱، ۱۳۸۹

قديمي اما نزديك ، بپذير! ا. م

تو فكر كن كه نخوابيده است ساعت بختم
به پاي عهد شكسته هنوز محكم و سختم

هنوز ماه ندارم كه توي حوض بيافتم
هنوز خواب ندارم و هيچ قصّه نگفتم

تواشتياق دروغي خطاست چيدن عشقت
چه انتظار محالي ست ميوه دادن عشقت!

عجيب نيست اگر تو به احتياج بخندي
به بي بيِ دلِ تنگم به حكمِ خاج بخندي

تو تازه اوّل راهي و تازه دلهره داري
هنوز روي دل تو نخورده خنجر كاري

تراشه هاي دلم را به احتراق رساندي
به اين مترسك عاشق فقط كلاغ رساندي

ببين كه ميوه ي ممنوع گلوي حادثه را بست
سزاي بيد پريشان فقط تلنگر باد است...

نه ! من نيامده بودم كه قصّه گوي تو باشم
و لكّه هاي سياهي به آبروي تو باشم

فقط به حدّ نگاهي كه مست شعله بگيرم
و يا اشاره ي چشمي كه زنده زنده بميرم

تو اضطراب نداري كه سيل گريه بريزي
دل كباب نداري كه سيل گريه بريزي

تو بم شدي كه بلرزم كه ارتعاش بگيرم
كه مويه هاي شبم را كمي يواش بگيرم

درست لحظه ي باران به قاب پنجره خوردم
نگاه كردي رفتي نگاه كردي و مردم

من انعكاس زمينم در آسمانِ بهارم
كمي به عشق رسيدي بگو برات ببارم

بگوكه دوست نداري شبانه اشك بريزم
بگو برات مهمّم بگو برات عزيزم

به انقراض رسيدم و در مسير فرودم
گناه از تو نبوده...من عاشقت شده بودم...


غزل آزادمقدم

۵ نظر:

مهدیه گفت...

سلام غزل جان
دستم فقط دل بود آنرا سمتت آوردم
گفتی برای بعد بگذار این سخن ها را
سیگار را از ته دوباره اَه به این دنیا
لعنت به این امروزهای بی تو و فردا....
دلم برات یه ذره شده.
بهم ایمیل بزن.
amini.mahdiyeh@yahoo.com

qazal.azad گفت...

مهديه اميني ؟
واي ي ي خانم كجا بودي تا حالا؟
منم دلم واست تنگ شده.در تماس خواهم بود حتما .

سلیم غلامی گفت...

سلام خانم آزاد مقدم
مثل بقیه ی کاراتون فوق العاده بود
اما یکی دو جاش به نظرم اومد که جسارتا عرض میکنم :
خنجر كاري رو تا حالا نشنیدم و گمان هم نمی کنم از نظر واژه سازی حتی ترکیب خوبی باشه چون ما زخم کاری به معنی زخم عمیق داریم اما خنجر کاری نه!
و
ببين كه ميوه ي ممنوع گلوي حادثه را بست
"ع" توی کلمه ممنوع از وزن خارج شده و باید ممنو خونده بشه که فکر نمی کنم چندان جالب باشه
از این ها که بگذریم
یک غزل جدید از خودم توی وبلاگم هست خوشحال میشم بخونید و حتما نظر بگذارید
پیروز باشید

ماهنامه تخصصی شعر کندو گفت...

21 هرماه با کندو
دومین شماره ماهنامه تخصصی شعر کندو منتشر شد
در این شماره می خوانیم:
به قلم سردبیر ( پرده برداری از یک شبکه سانسور غیر دولتی)
کارگاه شماره1 نقد و بررسی شعر توسط مخاطبین (شعری از محرم نجف پور)
کارگاه شماره2 نقد و بررسی شعر توسط مخاطبین (شعری از آرش شفاعی)
آینه (گزیده شعر شاعران جوان و با استعداد)
نقد و بررسی کتاب‌( جهانی ترین تیتر دنیا سروده ی سینا علی محمدی)
زندگی دیگران (گزیده شعر شاعران جهان)
یادگاه 1( یک مصاحبه از فروغ به همراه نقدی به قلم خود فروغ و..)
یادگاه 2( دو مقاله / ایا نیما براستی پدر شعر است؟ رابطه وزن عروضی و نظام های سیاسی)
خاله خانباجی (نگاهی طنز آمیز به رویدادهای شعری ایران)
چشم سوم‌ (یادداشتهای آزاد . شبیه شاعر)
معرفی کتاب (پژوهشی در فن شعر ارسطو)
معرفی کارگاه های ادبی
و...
شما فرهیخته گرامی دعوتید به خوردن عسل کلمات و تماشای نیش خوردن مزاحمین شعر امروز ایران
با کمال تشکر و احترام
روابط عمومی ماهنامه تخصصی شعر کندو
[گل][بدرود]

salim gholami گفت...

سلام خانم آزاد مقدم
اینجا فیلتر شده اگه در آدرس جدیدی شعر می گذارید یا همین جالطف کنید بگید تا دچار این همه سردرگمی نباشم و همچنان شعرهای ناب شما رو بخوانم
به شعرهای تو معتادم...